>
disease

סיבים תזונתיים קוליטיס

האם צריכת סיבים תזונתיים מומלצת לחולי קוליטיס?

אופן השימוש:

מומלץ להגיע לקליניקת טבעוני לאבחון, התייעצות וטיפול טבעי כולל תזונה.
אופן השימוש באופן כללי: קלטיב – 1-2 כמוסות 3 פעמים ביום לפני הארוחה.
למידע נוסף ולהדרכה 03-5399000

סיבים תזונתיים קוליטיס – בזמן התקף קוליטיס מומלץ להתבסס על תזונה דלת סיבים על מנת שלא לגרום לגירוי במערכת העיכול. רצוי להתבסס על תזונה צמחית, אך כדי להימנע מריבוי סיבים תזונתיים יש להעדיף פירות וירקות מאודים או מבושלים כדוגמת מרקים כדי לא להחמיר את ההתקף.

מיץ כרוב טרי, ירוק או סגול, מכיל ויטמינים ומינרלים רבים שעוזרים להחלמת הדלקת, מומלץ להתחיל מחצי כוס מיץ כרוב ביום ואם לא נוצרים גזים עודפים ניתן להעלות עד לכוס מיץ כרוב טרי ביום. ניתן להוסיף למיץ גזר ומעט ג׳ינג׳ר. תוספת כורכום לתזונה תעזור להילחם בדלקת, כמו גם שתיית חליטות צמחי מרפא כמו שומר, קמומיל או נענע. פרוביוטיקה גם היא עשויה לשפר את מצבם של חולי קוליטיס. לפרוביוטיקה השפעה מיטיבה על איזון מיקרוביאלי ושיפור התגובה החיסונית המקומית.

יש להימנע מאכילת דגנים מלאים, קטניות, חלב ומוצריו, אלכוהול, משקאות מוגזים, גלוטן, אגוזים וזרעים, מזון חריף, בשר, אוכל מטוגן או מתובל מזונות מעובדים, שומן טרנס, קפאין, סוכרים וירקות ופירות טריים העשירים בסיבים תזונתיים. בנוסף יש להקפיד על אכילת מנות קטנות כל פעם ולא להעמיס על מערכת העיכול. הימנעות ממזון מן החי תסייע לגוף להחלים ממצבים דלקתיים.

לחולי קוליטיס שלא בזמן התקף מומלץ לאכול מגוון פירות וירקות טריים ומבושלים, דגנים מלאים וחלבונים מהצומח. מומלץ להימנע ממוצרי חלב וחיטה, מחלבונים מהחי, משקאות מוגזים, חריף, אלכוהול, קפאין, ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל וחומרים משמרים.

לקריאה נוספת: קוליטיס, גזים בבטן

שאלות נוספות בנושא: סיבים תזונתיים קוליטיס