disease

נפיחות בבטן העליונה אחרי האוכל

מדוע מופיעה ואיך להפחית נפיחות בבטן העליונה לאחר האוכל?

אופן השימוש:

מומלץ להגיע לקליניקת טבעוני לאבחון, התייעצות וטיפול טבעי כולל תזונה, אופן השימוש באופן כללי: קלטיב – 1 כמוסה 3 פעמים ביום לפני הארוחה
למידע נוסף ולהדרכה 03-5399000ן

נפיחות בבטן העליונה אחרי האוכל – מופיעה כשיש חולשה במערכת עיכול, הנגרמת בשל מצבי לחץ, נטילת תרופות או תזונה לקויה. מזון לא מתפרק בצורה תקינה וגורם לתחושת כבדות ונפיחות. בנוסף, נפיחות בבטן אחרי אוכל יכולה להיות תוצר של ארוחה כבדה מדי או אכילת מזונות הגורמים להופעת ריבוי גזים בבטן כדוגמת:

  • ירקות מצליבים כדוגמת כרובית, ברוקולי, כרוב.
  • קטניות כדוגמת חומוס, פול, עדשים.
  • משקאות מוגזים.
  • מוצרי חלב לרגישים ללקטוז.

כדי להקל על נפיחות בבטן העליונה אחרי האוכל מומלץ לשתות חליטות מצמחי מרפא כדוגמת ג'ינג'ר, קמומיל, קינמון, שורש שן ארי, נענע או שומר המשפרים פירוק וספיגה של המזון, מסייעים להפחתת גזים וגם מחזקים מערכת עיכול ומקלים מאוד לאחר ארוחה כבדה, וכך גם מיצים טבעיים טריים ואורגניים מתרד ומלפפון או אננס המורידים נפיחות בבטן.

כדי למנוע נפיחות בבטן מומלץ לשנות הרגלי אכילה ותזונה ולהימנע ממצבי לחץ. רצוי לאכול ארוחות קטנות ומסודרות, לאכול לאט כדי למנוע בליעת אוויר עודפת ולאפשר למזון להגיע לקיבה בצורה יותר רכה, לשלב בתפריט סיבים פרוביוטיים (וכמובן לא להגזים) המעודדים את גדילת החיידקים הטובים ולמנוע היווצרות גזים במערכת העיכול שהצטברותם מובילה לנפיחות בטן. לא לשתות כמות מים רבה בבת אחת ולהימנע משתיית משקאות מוגזים ומזונות מנפחים, לעבור למזונות מקמח מלא, לרגישים ללקטוז לצרוך תחליפי חלב.

לקריאה נוספת: נפיחות בבטן, גזים בבטן

שאלות נוספות בנושא: נפיחות בבטן העליונה אחרי האוכל