>
disease

שלשול כתוצאה מאנטיביוטיקה

האם בעת הופעת שלשול כתוצאה מאנטיביוטיקה מומלץ להחליף את סוג האנטיביוטיקה או להפסיק את נטילתה באופן מיידי?

אופן השימוש:

מומלץ להגיע לקליניקת טבעוני לאבחון, התייעצות וטיפול טבעי כולל תזונה,

אופן השימוש באופן כללי: קלטיב – 1 כמוסה 3 פעמים ביום לפני הארוחה למידע נוסף ולהדרכה 03-5399000

שלשול כתוצאה מאנטיביוטיקה – שלשול הוא אחת מתופעות הלוואי המוכרות של נטילת אנטיביוטיקה. לאנטיביוטיקה השפעה על פעילות המעיים וכמו שהיא הורגת את החיידקים הרעים בגוף וכך מטפלת בבעיה אשר לשמה היא נלקחת, היא גם מחסלת את החיידקים הטובים כמו אלה היושבים במעיים, ועל כן נגרמים גזים, נפיחות בבטן, כאבי בטן כמו גם שלשול כתוצאה מאנטיביוטיקה.

על מנת לנסות להפחית את השפעת האנטיביוטיקה על מערכת העיכול בזמן נטילתה, מומלץ לציית להוראות – באם רצוי ליטול על בטן ריקה או בזמן ארוחה, כתלות בסוג האנטיביוטיקה. בנוסף, כמו בכל מקרה של שלשול מומלץ להקפיד על שתיית נוזלים – וכן להוסיף למזון חיידקים פרוביוטיים הנמצאים במזונות כמו יוגורט. יש להגביל את הצריכה לגביע או שניים ביום ולהקפיד על יוגורט ביו טבעי ללא טעמים או סוכרים כמו יוגורט יווני.

במידה והשלשול חריף ונמשך מעל שלושה שבועות או מלווה בכאבי בטן חריפים מומלץ ורצוי להתריע על כך לרופא המטפל.

לקריאה נוספת: שלשול, גזים בבטן, כאבי בטן, נפיחות בבטן

שאלות נוספות בנושא: שלשול כתוצאה מאנטיביוטיקה