כאב בטן מיד אחרי האוכל

מדוע מופיע כאב בטן מיד אחרי האוכל? כיצד ניתן להקל על כאבי בטן שלאחר הארוחה? ממה נובעות הקאות לאחר האוכל? מה כדאי לאכול לאחר בחילות והקאות וממה להימנע?

אופן השימוש:

מומלץ להגיע לקליניקת טבעוני לאבחון, התייעצות וטיפול טבעי כולל תזונה.
אופן השימוש באופן כללי:  קלטיב 1-2 כמוסות, 3 פעמים ביום, 15-30 דקות לפני הארוחה.
למידע נוסף ולהדרכה צרו קשר  03-5399000

 

כאב בטן מיד אחרי האוכל –  ארוחה כבדה מעמיסה על מערכת העיכול ונדרשת חומציות גבוהה בכדי לפרק את המזון. כאשר שותים מים, מרק או שתייה קלה החומציות בקיבה יורדת והקיבה מתקשה מאוד לבצע את עבודתה.
כאב בטן יופיע עקב חולשה במערכת העיכול שיכולה להיגרם כתוצאה ממצבי לחץ, תרופות, הרגלי אכילה ותזונה לקויה. המזון לא מתפרק בצורה תקינה וגורם לתחושת כבדות ונפיחות בבטן. כאב בטן הנגרם עקב הרגלי אכילה ותזונה לקויים עשוי להיגרם בשל ארוחות גדולות וכבדות, אכילה מהירה, שתיית מים בבת אחת, אכילת מזון חריף, שמן או מתובל מדי, אכילת מזונות המגבירים גזים בבטן כמו ירקות מצליבים כדוגמת כרובית, ברוקולי וכרוב, קטניות כדוגמת חומוס, פול ועדשים,  ממתקים מלאכותיים כדוגמת סורביטול, המגרה את מערכת העיכול,  משקאות מוגזים, מוצרי חלב ל(רגישים ללקטוז או גלוטן(. אם כאב הבטן מופיע לאחר צריכת מוצרי חלב או גלוטן יש לבדוק אם קיימת רגישות למוצרים הספציפיים הללו.

להבדיל, אם מדובר בקלקול קיבה, כאב הבטן ילווה בנפיחות בבטן, גזים, שלשולים או גיהוקים.

כדי להקל על כאב בטן שמופיע לאחר האוכל, מומלץ לפני האוכל לשתות חליטת צמחי מרפא, כמו ג'ינג'ר, קמומיל, קינמון, מליסה, שורש שן ארי, נענע או שומר המשפרים פירוק וספיגה של המזון, מסייעים להפחתת גזים, מחזקים את מערכת העיכול ומקלים מאוד לאחר ארוחה כבדה. כך גם מיצים טבעיים טריים ואורגניים מתרד ומלפפון, או אננס, המורידים נפיחות בבטן. כדאי להפחית את כמויות האוכל בזמן הארוחה בכדי להקל על הקיבה, ולאכול לאט כדי לתת למערכת העיכול זמן לפרק את המזון. כמו כן, מומלץ להימנע משתייה בזמן הארוחה.

הקאות לאחר האוכל יכולות לרמוז על מספר סיבות:

  • במידה וההקאה מופיעה מיד לאחר הארוחה קיימת אפשרות שיש דלקת בקיבה, או כיב קיבה, או אפילו בולימיה.
  • במידה וההקאה מופיעה כשעה לאחר הארוחה ישנה אפשרות שקיימת חסימה במעיים.

התזונה המומלצת לאחר הקאות או בחילות:

  • מזונות עשירים בחלבון ודלים בשומן. לדוגמה: עוף ללא עור, הודו, ביצים, קטניות, יוגורט ומוצרי חלב עד 5% שומן.
  • מזונות עשירים באשלגן ומגנזיום.
  • מזונות יבשים: צנימים, קרקרים, פריכיות אורז, תפוח אדמה, בייגלה או אורז.
  • שתייה: תה צמחים, קוביות קרח, או מיץ תפוחים. הקאה גורמת לאיבוד נוזלים, ולכן חשוב להקפיד על שתייה.

התזונה שאינה מומלצת בזמן הקאות או בחילות:

  • להימנע ממזונות מטוגנים וממזונות שמנים כמו חמאה, שמנת, מרגרינה.

להימנע ממשקאות מוגזים

לקריאה נוספת: כאבי בטן, נפיחות בבטן, גזים בבטן, שלשול

שאלות נוספות בנושא: כאב בטן מיד אחרי האוכל