גזים מתוך שינה

האם ניתן למנוע את התופעה המביכה של גזים מתוך שינה?כיצד ניתן למנוע ריח של גזים? אילו מזונות מעודדים גזים?

אופן השימוש:

מומלץ להגיע לקליניקת טבעוני לאבחון, התייעצות וטיפול טבעי כולל תזונה.
אופן השימוש באופן כללי: קלטיב – 1 כמוסה 3 פעמים ביום לפני הארוחה.
למידע נוסף ולהדרכה 03-5399000

גזים מתוך שינה – קשה למנוע גזים מתוך שינה כי בן אדם לא יכול לשלוט בעצמו ולהחזיק את הגזים בפנים כפי שהוא עושה במהלך היום. מה שכן ניתן לעשות זה לנסות להפחית בעיקר בשעות הערב באכילת מאכלים כמו מוצרי חלב, קטניות ובשר הידועים כמגבירי גזים. במקביל, רצוי לטפל בבעיית הגזים וכך להיפטר או למזער את המבוכה.
להפחתת הריח והכמות של הגזים יש לשנות את התזונה, עד אשר תהיה רגיעה של פלורת המעים. מומלץ לאכול מאכלים כדוגמת תפוחי אדמה, בננות וארטישוק, שאמנם הם פחמימות, אבל הם "קלים" יותר לפירוק,. מערכת העיכול מצליחה להתמודד עם מאכלים אלו בצורה אשר תפחית את כמות הגזים. אך שינוי תזונה אינו מספיק וזה רק פלסטר לבעיה עצמה שיכולה להיגרם ממספר בעיות שונות במערכת העיכול.
מומלץ לאכול לאט וללעוס היטב את המזונות על מנת למנוע כניסת אויר למערכת העיכול. כמו כן, מומלץ להימנע מאכילת מזונות מעובדים או מטוגנים.

המזונות שמעודדים גזים הינם:

  • קטניות כמו: שעועית, אפונה, חומוס, פול. מומלץ להחליף את מי ההשריה כמה פעמים למניעת גזים, ולהשרות לפחות ל-12 שעות. רצוי לסנן את הקטניות ולהרתיח אותן במים נקיים. לסנן שוב ורק אחר כך לבשל אותן.
  • ירקות ממשפחת המצליבים, כמו בצל, תפוח-אדמה, צנון, קולרבי, כרוב, כרובית וגם ארטישוק.
  • לחמים שונים שמכילים סובין או חיטה מלאה.
  • שתיה מוגזת של מיצים, קולה ובירה. רצוי להימנע גם מקפה ויין.
  • מומלץ להפחית את מוצרי החלב המכילים כמות גדולה של לקטוז, כמו גבינה לבנה. עדיפות לגבינות קשות, שמכילות פחות לקטוז.

לקריאה נוספת: גזים בבטן

שאלות נוספות בנושא: גזים מתוך שינה